Friday 20 May 2016

my work path

hai, harini menulis lagi,
sebab yang sama, nak meluahkan perasaan.
hahah bunyi sedih kan, luah perasaan dalam blog post. but i guess that what blog is about.

so here, today post is about..

work path..

kalau nak cerita panjang sangat.
tapi aku memang rasa dunia Developer (software) x berapa rasi dengan skill aku.
ha skill tau. bukan jiwa. haha sebab jiwa tu ada,tapi skill tu xcukup.

yes, people say..skill can be improve with hands on practice.this is the experience that so valuable as a worker.
tapi, memang bukan passion aku kot nak study sungguh2, never give up on coding tu.

tapi yang buat post arini sebab dalam post haritu aku da cerita pasal serabut tu kan.

ni sambungan dia la. dijadikan cerita, salah satu project tu ada error. so call major one la kalau in testing category. tapi sebab org yg berpengalaman in charge project tu xda. so lagi la macam hilang punca nak cari kat mana kecuali tengok dan paham coding.

tapi, ada banyak version pulak. so xtau version mana yang betul-betul berfungsi macam last year punya cycle. 
gigih betul.

dan seperti biasa, user push sebab mereka ni dah kena push dengan orang atas. 
aku ni plak. paham, aku pun kena push..tapi, all i can do is trying mybest to do fix it. but takes time la
aku da lama kot tinggal coding ni. lagi plak ni SAS punya coding. 
no- never involved kot. 
jadi mereka2 ni perlu paham la

i need more time. sebab aku bukan expert. 

bila mereka mengadu cakap sudah pening, boleh  menangis sebab tidak siap2 lagi kerja tu. effect KPI segala bagai la.
aku boleh ye kan je la. sebab aku memang paham. tapi limited ability untuk bantu.

- sekian - 

never give up walaupun moral down. 
haha its ur life sweet and sour gitu.

tapi, serabut2 kerja ni pun, balik rumah memang aku x tengok da. 

kesian kan? haha.

No comments:

Post a Comment